tisdag 7 april 2009

Chartersvenne

...Så är man nu hemma i Sverige igen efter en veckas vistelse i faraoernas land.
Hela familjen "taikon" var ute och reste (min familj + F´s familj). Jag var en riktig chartersvenne och lämnade inte hotellet en endaste gång, F åkte med sin mor, far och bror till Konungarnas Dal för att förkovra sig lite i historia. Jag förkovrade mig istället i sol, bad, mat och dryck - något som min ljusskygga vinterkropp törstade efter.

Det var lite pirrigt att resa med lilla E för första gången men det gick kanonbra (trots bara två timmars sömn i kroppen då vi var inne på Östra med E på natten och han fick diagnosen krupp, men läkarna försäkrade om att det inte var ngn fara att åka). Och han hade ju alla sina största fans med på resan som alla tävlade om hans uppmärksamhet. E badade och lekte i skuggan och charmade araber på löpande band, alla kallade honom för superbaby.

Så nu har har vi avverkat vår första resa som familjen Boije, och vi kände oss som riktiga äventyrliga globetrotters. Strunt samma att det var femstjärnigt all-inclusive hotell med transfer från och till flygplatsen - jag hävdar ändå att det var ett äventyr av rang!
Och vi fick MVG som ansvarsfulla föräldrar (läs vår bebis kom hem lika blek som han var när vi åkte). :)

Inga kommentarer: