onsdag 10 juni 2009

Äntligen hemma!

Så kom syster Malin äntligen hem till Göteborg på besök. Tre månader emellan varven är galet lång tid. Tycker vi inte alls om. Men förhoppningsvis så kommer kommer hon hem för gott nu i sommar. Lilla E ville såklart visa alla sina nya färdigheter och sin vana trogen överöste han moster Malin med pussar. Det har han gjort varje gång han träffat henne, mosters pussar verkar det vara något visst med. Mamma Lena lagade god husmanskost och E´s mage fick för första gången smaka på hemlagad ugnsbakad falukorv och hemmagjort potatismos. Ja, jag erkänner glatt att jag annars är en "burkmamma", och de mesta han äter är lagat av Nestlé eller Semper.

Men någon dag ska det bli ändring på det där, ungefär samtidigt som jag ställer mig och storbakar bullar för att ha i frysen. För det är ju så käckt när man får oväntat besök. Eller är det kaffe? Förresten är det lika käckt att ta fram en Almondytårta ur frysen och tina den med kärlek. Vill förresten tipsa om den nya smaken Marabou/maräng, det bjöds mina besökare på idag. Men kaffet bryggde jag själv, till och med malde bönorna. Ja, kanske är man lite huslig ändå!

Inga kommentarer: