torsdag 11 mars 2010

Ny medlem i familjen!



Efter att ha gått över två veckor gick det minst sagt FORT när lilla Ebba äntligen ville göra entré i denna värld!
Värkarna började klockan 20, 22:30 kom Malin över för att ta nattskiftet med Elliot, 23:15 sitter vi i bilen på väg till Mölndals förlossning och det är då jag märker att det måste vara attans nära nu. Jag säger till Fredrik att jag måste krysta och Fredrik säger "NEEEJ andas!" och ringer in till Mölndal för att säga att vi är på väg.
De fantastiska sköterskorna hör mig i min värk och förstår att krystvärkarna har börjat och säger att det är bäst att Fredrik stampar på gasen och att de möter oss med bår vid entrén.
23:33 blir vi inskrivna, och 00:05 är Ebba här! Fredrik sätter nycklarna i låset hemma igen kl 03. Jag och vår tös stannade på BB en natt och bilden ovan är tagen första morgonen tillsammans på BB.

Elliot har varit fantastisk mot Ebba, han vill pussa på henne hela tiden och "bebba" är det första han säger när han vaknar. Nu när hormonstormarna och babybluesen lagt sig börjar livet som tvåbarnsfamilj ta form. MYS!

Inga kommentarer: