måndag 11 oktober 2010

9 oktober - Utekväll

Det var evigheters evigheter sedan jag hade en riktig helkväll på stan. Så jag var minst sagt laddad när det var dags för mig, Karin, och Louise att entra Gothenburg by night igen! Vi började med middag på S.P.I.C.E på södra vägen, grymt ställe med fräsch inredning, goda drinkar, och thailänds mat med det lilla extra. Efter middagen var det dags för kvällens huvudattraktion som vi lite halvskämdes för att säga att vi skulle på: Ladies Night. Men shit vad snabbt man förvandlades till en av de där dåraktigt lyckliga fruntimmrena som stod upp och sjung med till varje låt. Ganska befriande faktiskt att inte bry sig om att vara "kreddig" utan bara få ha lite bekymmerslöst skoj framfört av väldigt lätta-att-se-på-män ;)
Och mammorna på stán stoppade inte där, utan fortsatte sedan kvällen med drinkar på Locatelli och Ritz. Klockan 4 somnande jag lycklig hos min syster, som generöst ställde upp med logi. Ahhhh, det finns inget som glitter och glamour för att tanka upp energi hos en tvåbarnsmamma :)

Inga kommentarer: