torsdag 5 maj 2011

5 maj - Dagmammapremiär

Ebbas inskolning (vi fick plats redan nu, så vi kör en lååång inskolning tills hon börjar på riktigt i aug) hos dagmamman började idag. Och bilderna jag fick från Fredrik visade att hon fann sig till rätta snabbt. Min lilla skrålla - en i gänget. Jag är mamma till två "dagisbarn". Overklighetskänsla. Nyp mig.

Efter jobbet så hängde vi med Aurelius på lekplatsen. Och jag såg till att snygga till ena benet såhär inför sommaren. Jag skulle se till att få fatt i Ebba innan hon promenerade ner för en liten "bro" så jag sprang och gjorde en bananskalsvurpa. Men jag hann iallafall fatt henne. Och jag har ett snyggt skrapsår som bevis.
Vad gör man inte som god mor ;-)
Man kanske inte låter henne gå på en bro över huvudtaget?
Ebba bakar sandkakakor med Elliot, Ulrika och Thor

Första mellisen med gänget

Och på eftermiddagen fick Elliot träffa sin Amilia

Inga kommentarer: