fredag 23 april 2010

Besiktning

Idag hade jag (Fredrik är ju i Sthlm )rustat mig till tänderna för att möta besiktningsmännen som skulle komma och göra garantibesiktningen på huset. Jag trodde jag skulle träffa några gubbar som skulle säga "lilla gumman" och klappa mig nedlåtande på huvudet. Men istället möttes jag av en oerhört proffsig besiktningsman som förekom mig på alla punkter vi hade tänkt ta upp. Och Skanskas representant var jätte sympatisk och det var inget tjafs om vad som skulle fixas. De godtog alla punkterna. Som tur var är huset i jättegott skick!
Tack snälla pappa som var med med sin pondus och kunskap, och Malin som var med och tog Ebba på promenad under besiktningen, och tack Tommy som busade loss med Elliot hemma hela dagen. Som det afrikanska talsättet säger "it takes a village to raise a child". Vad lyckligt lottade vi är med så underbara familjer!

Den 1a maj bär flyttlasset av, och det känns så underbart att vara i huset nu när det är vårt. Nu längtar jag tills vi får dit våra möbler och fått lite hemkänsla.

Inga kommentarer: