tisdag 9 november 2010

8 nov- Töserna Boije på upptäcktsfärd




Nu har vi bott här i 6 månader men det känns som att lilla staden Kungälv fortfarande har massor kvar att visa, jag hittar nya pärlor hela tiden. Idag var vår ordinarie Måndagsklubb inställd för stackars Alex var magsjuk. Så jag och Ebba tog en promenad till Kungälv centrum i höstsolen. Vi köpte ett vinterkitt till Elliot besående av Didrikssons vinterbyxa och jacka, samt Kavatskor. Sedan gick vi vidare till Lindex för att returnera lite impulsköp, och därefter gick vi till en av de där pärlorna jag skrev fanns här - Tant Rut!

Det är ett urmysigt kafé där de lagar all mat och bakar allt fikabröd på plats från "scratch", inga torra Condeccomuffinsar här inte! Så där njöt jag av varm choklad och en dumlegrotta (som hallongrotta fast med en dumlekola i mitten istället för hallonsylt - mums!), och Ebba fick sitt mellanmål. Sedan bar det hemåt igen efter en sväng in på Maxi för lite förnödenheter. Tre timmar var vi   på upptäcktsfärd jag och lilla Ebbisen.

På kvällen var det som vanligt Bodyjam, denna gång med en liten twist då det var tema Pink Ladies.
Skoj som attans och som belöning för att man skakat rumpan i en timma fick alla var sin ros. Det kallar jag kundvård ; )

Inga kommentarer: