måndag 24 november 2008

Fysikens lagar

Precis som att "Lagen om tyngdkraften" finns så finns det numer också "Lagen om tresekundersvändningen". Tre sekunder tar det nämligen ungefär från det att man lägger ner E på rygg tills han har vänt sig till magen. Det verkar vara fysiskt omöjligt för honom att ligga kvar på rygg, det är som en osynlig kraft som bara tar tag i honom och snurrar runt honom.

Helt plötsligt ligger han inte kvar där man sist lade ner honom (konstigt detta verkar även hända ofta med mobilen, nycklar... ja allt på sistonde), om jag trodde att jag var tvungen att ha störtkoll på honom konstant förr så är det inget mot vad det är nu.

Vilken härlig helg det har varit! Fredagen spenderade jag hos mamma och pappa, de fick leka av sig med E, och jag åt massa god mat och tog en tupplur på soffan. Vi tog en långpromenad och jag fick årets första istår. Visst är det härligt när man är 30 år och ens mamma fortfarande har rätt i att man är för tunnklädd? Det tror jag också hör till fysikens lagar.
Jag och E badade tillsammans och han har inte riktigt förstått det där med att man relaxar i ett bad. Om det i framtiden finns en idrottsgren som är att springa 100 meter i bassäng så kommer min son bli mycket framgångsrik i den grenen.

Lördag-söndag spenderade vi i Malmö med vad som måste vara några av de mest underbara människorna i världen. Vi bodde hos Katta, Andreas och deras charmtroll Lennox i deras coola etagelya. Juliana och Travis körde ända från Oslo för att stråla samman med oss.
Bastu, vin, mat, ost, och flams på lördagen, och julmarknad på Tivoli på söndagen. Ultimat helg!

1 kommentar:

Katarina Jukic sa...

Vi hade också världens underbaraste helg! Syns om inte alltför länge!