torsdag 27 november 2008

Kalendern som förut var ganska så fulltecknad med möten och events har sedan jag blev mammaledig fortsatt varit ganska fulltecknad fast nu med BVC, babyrymik, öppna förskolan, fikor, och mammagruppsträffar. Jag gillar det, att kolla i kalendern och se fram emot allt roligt som komma ska. Om veckan är ganska så full med aktiviteter så njuter jag dessto mer när de där "lediga" dagarna kommer. Så därför har jag alltid sett fram emot de saker som är inplanerade, men denna veckan har bestått av att pyssla om E´s livs första förskylning. Så babyrytmik och mammagruppsträffen fick vi stå över denna veckan man vill ju inte ta risken att smitta de andra små liven vi träffar.

De kompisarna jag har hängt med mest denna veckan är Näsfrida (snorutsugarslang - yummie), Nezeril, och koksaltspimpetter. Tillsammans har vi kämpat för att få bukt på E´s förskylning.
Usch vad jag tycker synd om honom när han snörvlar och hostar, tänk om man kunde säga till förskylningen att hoppa över till mig istället! Don´t mess with my son!!
Hönsmamma, jag?

Men jag har faktiskt träffat lite riktiga människor också, mamma var här och myste hela tisdagen. Hon var med på BVC där vi fick veta att E fortsätter växa med besked. Nu väger han 9980gr och är 71,5cm lång. Som en 8 månaderns ungefär. Jiisssesss!
Madonnabiceps till mamma, please!
Han e världens goaste lilla heffaklump.

Idag tog vi en sväng först med Erik och Walter, och sedan med Camilla och Esther.
Så det blev en riktig långis, så skönt. Bra för E tror jag också, han sover gott i den friska luften.
Tänk vad mycket jag uppskattar stunderna med dom, grymmisar!
Camilla och jag har ju följts åt hela gravidteten och kan nu vädra alla nya saker man står för som mamma, det är riktigt ovärderligt.
Och Erik, go get them, du vet vad jag menar, det här ordnar sig!!

Inga kommentarer: