tisdag 25 januari 2011

25 jan - Husmorsdröm

Alla ni som känner mig vet ju att jag är husligheten själv. Jag bakar, syltar, stånkar korv, saftar, virkar... Eller inte. Men nu efter alla dessa år så har jag äntligen fått veta att det är inte mig det är fel på! Ack nej. Jag har bara inte haft de rätta verktygen (stånka korv kommer dock inte testas)! Träffa min nya BFF - vår Kitchen Aid!
Hej då till kladdiga händer och deg under naglarna. Det är ju så här det ska göras! Man bara blandar i alla ingredienserna, trycker på knappen, och vips så är degen klar. Så det är på detta sätt vi har fördrivit magsjukehelgen (den andra på två veckor, yeay). Synd bara att ingen har haft någon matlust att äta sakerna vi bakat. Eller att vi inte kunnat bjuda över någon. Men frysen är laddad, så när vi är friska, då ska det fikas!

3 kommentarer:

Helena Argirakis-Valencia sa...

Vad roligt AK! Jag har precis samma verktyg... :0) Loooove it!

Kram

Unknown sa...

Och jag önskar mig en...;)

Linnémamma sa...

Helena - visst är den rena drömmen?! Kram!
Camilla - Du är så värd en! Kram!