måndag 10 januari 2011

28 dec - Mina tjejer!

Varje jul försöker vi få till en julträff med "barndomsgänget" also known as Mina Tjejer ;-) När vi träffas med barn och män så får man en sådan känsla för den resan vi gjort från det att vi först träffades tills vart vi är idag (de som saknades i dag var Helena back in the States, Juliana i Oslo, och Sabina som var sjuk).

Barndomsåren, tonåren, förvirrande 20-årsåldern, olyckliga kärlekar, karriärsval, utbildningar, flytt till andra länder och städer, lyckliga kärlekar, barnfödslar och mycket mer har vi delat under de senaste dryga 20 åren. Ni är mina varghonor, som Mia Skäringer så vackert beskrev sina vänninor  sin blogg, när de slöt upp kring henne och vaktade henne när hon själv inte kunde. Och jag har sådan tur att jag har samlat på mig ytterligare varghonor under åren i andra konstellationer. Sisterhood - det är viktigt det!


Inga kommentarer: