tisdag 8 mars 2011

Award till lilla mig



Wow, min fina vän i det stora landet i väst har givit mig ett Blog Award. Jippie, vad glad jag blir!
Helena som bor i Lansing, USA, har en blogg själv som heter Mitt i Livet. Och det är jag så glad för, för nu kan jag äntligen följa hennes vardag!

Tack söta!

Beröm ska man föra vidare, och därför listar jag mina favoritbloggar nedan (förutom Helenas då :-)).
Det slog mig att alla bloggarna drivs av kvinnor, och det passar väl bra så här på Internationella Kvinnodagen?

Avig Maria - Mia Skäringers (Mia & Klara, Solsidan) bitterljuva blogg. Bästa, bästa, bästa! Hon får mig att skratta och gråta i varje inlägg hon gör. Tyvärr har hon tagit en time out från bloggandet sedan hon blev utbränd i vintras. Men de äldre inläggen är VÄL VÄRDA att läsa!

Karin Jidhe - En jäkligt smart och inspirerande kvinna (som även är Peter Jihdes fru) som skriver om karriär, familj, och sina tankar om världsliga situationer.

Cecilia Blankens - Detta var den första bloggen som jag började följa. Hon skriver otvunget och inte sådär pretentiöst  om happy-go-lucky-grejer som vi alla behöver få frossa i ibland. Mode och trender blandas med vardagslivet.

En Mammas Dagbok - en blogg som mina gamla skolkamrat Camilla driver. Hon bjussar generöst på blogg och photoshoptips, skriver om sin söta familj, och har en grym klädstil.

ÅA - En driftig tjej som jag lyckligtvis har fått som granne, och fin vän, här i Ullstorp. Tvåbarnsmor som ändå får tiden att räcka till för att tillverka finfina mössor, scarfsar, vimplar m.m, OCH tapetserar OCH gör lampor. Phew, lite av den energin till mig tack!

En espressomorsas bekännelse - Kompis, f.d. granne, och entreprenör ut i fingerspetsarna, så skulle jag beskriva Susanne som har den här bloggen som täcker vardagslivet som mamma och espressoimportör.

Tack tjejer för att ni förgyller min vardag!



Reglerna för Liebster Award är enkla:
Denna bloggaward lämnas över till 5 av dina favoritbloggar. Awarden går vidare till de fem du valt ut, genom att du lämnar en kommentar på deras blogg. Berätta för dem att deras blogg är en av dina favoriter och att de har utvalts till Liebster Award. Den som får awarden länkar till den person som gav den till dig.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Tack snälla du för de fina orden... Sötis!

Kram

åsa sa...

Tack söta du!! Du är bara för gullig fina vän och granne! Kram

Suss sa...

Vad roligt Anna-Karin och vilken fin blogg du har!!! Får ta och uppdatera mig lite ser jag. Vi ses imorgon! Kram