måndag 21 februari 2011

21 feb - Shoppingtok


Äntligen mår Ebba bra och vi kan ge oss ut i "världen utanför" igen. Vi mötte upp Alexandra och Nils på stan (Elliot var på Universeum med farmor & farfar), det var så länge sedan sist!

Det blev en lunch på Fröken Olsson efter att ha dissat fiket på Arkadens andra våning som slutat att ha barnstolar och blivit "finfik" (okej, jag tar mina pengar elsewhere suckers!).  Och sedan gjorde vi stan.

Det var inte menat att bli en shoppingdag. Inte alls. Vad hände? Kortet ville ut och vädras efter att ha legat gömt och glömt i plånboken under sjukstugetiden. Snälla släpp ut mig, låt mig få jobba lite, skrek det. Och jag är ju inte den som är den. Fast det kanske jag borde vara, den som är den alltså. För nu gav jag kortet lite mer frihet än som vad tänkt ibland. Nu blir det utgångsförbud för kortet en tid framöver. Tills det lär sig sansa sig. Någon måtta får det vara.

Tycker ändå det blev en del jätteanvändbara saker:
Lekdress till Ebba från Polarn (perfekt nu till våren), lite fina ljus till sovrummet (behövdes lite mysfaktor där), ytterligare en burk med kak- och cupcakesmotiv (stoppa mig någon!), ett rosa trevåningskakfat (alltid velat ha), present till sprillans nya Halvard (men det är ju faktiskt befogat!), och en söt påsväska med gissa vad - jo just precis - cupcakesmotiv (so help me!).

I min shoppingdimma så fick vi ändå pratat en del jag och Alexandra, om Nils första steg till exempel. Fattar inte att våra minstingar blivit så stora. Ett år om bara några veckor. Och Ebba kunde ha två tofsar  här om dagen. Det är stort.

Inga kommentarer: