söndag 10 april 2011

10 april - Vilket avslut

Mitt mammahjärta har varit mäkta stolt idag, och mina ögon tårades av lycka, för i eftermiddags på mormors och morfars soliga balkong så tar Ebba sina första steg! Hon, som inte ens visat på minsta intresse för att ge sig iväg, bara helt plötsligt bestämmer sig för att nu idag är det dags. Det kändes precis som att hon visste, att nu kan jag. Inte igår, inte i förmiddags, men nu - NU kan jag! För det var inga vingliga "springsteg" mellan mamma och pappa. Nej det var beslutsamma, stabila steg, fram till mackan som hägrade på bordet.

Ja, som förälder kan man ju skriva en hel roman i ämnet men lite coolt är det ändå att hon tar sina första steg på min sista dag som mammaledig. Och tänk, Fredrik som precis kommit hem från NY!

Denna vårdag avslutades med spontangrill ihop med finaste grannarna Aurelius. Och imorgon, då är det jag som pussar make och barn hej då och beger mig till jobbet, och kommer hem igen till dukat bord ;-)



Inga kommentarer: