lördag 9 april 2011

9 april - Nedräkningen har börjat


Varje kväll så har jag och Elliot räknat hur många gånger han ska sova innan pappa kommer hem igen.

Och ikväll vid nattningen så hade grabben störtkoll.
- Nu mamma ska jag bara sova en gång till så kommer pappa. Och då har en med sig presenter till mig.
- Jasså, vad ska du få för presenter då?
- En larv, en orange. 

Tufft läge, för det är ju inga superkrav han har, men just en orange larv tror jag inte Fredrik har hittat i NY.

Sista dagen som gräsänkling har spenderats här hemma i Ullstorp. En skön, solig dag, med faktiskt någorlunda harmoniska barn. Vi gjorde en oförglömlig insats (läs Elliot höll en plastpåse och jag pekade på en och annan plastbit som han plockade upp och la i sin påse, samtidigt som jag bar omkring på en ganska otålig Ebba) på föreningens städdag. Men dagens två höjdpunkter var nog ändå att vi sov middag ihop alla tre, och fikan på mammas och pappas balkong. Det känns som att dagen bjöd på årets första riktiga vårdag.
 

Inga kommentarer: