måndag 4 april 2011

4 april - Fint besök

För några veckor sedan var jag och Ebba och hälsade på hos Marie, en gammal vän som också har flyttat till Kungälv. Och idag var det Marie och Filips tur att komma till oss. Det blev en härlig långlunch.

Hon är så klok den här Marie, så ni anar inte. Hon gav mig några riktigt bra tankegångar att ta fram när Elliot kör sitt trotsrace. Något som börjat komma oftare och oftare på sista tiden. Lyssna på den här, den här vill jag dela med mig av:
"Han ÄR inte jobbig, han HAR det jobbigt!"
Men faktiskt så är det ju när alla nya känslor svämmar över och tar över hans lilla kropp. Gott med så kloka vänner!

Framåt eftermiddagen åkte vi och hämtade Elliot som haft pyamasparty hos farmor och farfar, och sedan så kom mamma över och förvandlade två ganska missnöjda och gnälliga barn till glada och busande barn. Varför har inte jag den förmågan tro?

Inga kommentarer: