tisdag 26 april 2011

26 april - Nu blommar det!

Så här fint blommade körsbärsträden på Liseberg idag. Och att björken står i full prakt är något som inte bara syns det känns också. Men lite allergi får man ta när hela naturen gör sig fin.

Något jag inte tänker ta är bin som vill bygga bo i vår fönsterkarm på huset. Igår när barnen sov middag tänkte jag sätta mig i solen på altanen och fick då syn på ett femtital rackare som letade ny bostad. Och de valde som sagt vår fönsterkarm.

Jag måste säga att det var en mycket "human"skadedjursbekämpningsfirma som jag ringde idag. När jag bad dom komma och ta bort boet så sa de att jag måste ringa biodlarna i närheten först för att se om det var deras bin och om de ville komma och hämta dom.  Smått förundrad undrar jag hur biodlarna går till väga för att veta om det är deras bin. Vingmärkning? Bosse bi & Co har inte sovit i sina sängar inatt? De andra bina har skvallrat att några rymt?

2 kommentarer:

Helena Argirakis-Valencia sa...

Hahahahaha! Du ar underbar, A-K! Men jag maste erkanna att jag sjalv ar lite nyfiken pa hur de vet att det ar deras bin... :0)

Kram

Linnémamma sa...

Jag har grubblat på en del :-) Men vi fick tyvärr aldrig veta för jag hade inte tålamod att vänta in biodlaren, så skadedjursbekämparna fick komma ändå ;-)